Odpowiedzialność

Odpowiedzialność

Można powiedzieć, że te elementy, które odpowiadają za uzależnienie od gier komputerowych są właśnie w zaprojektowanym scenariuszu. Dlaczego? Gra ma wprowadzać w inny świat, ale inny nie oznacza gorszy mamy mieć ochotę odkrywać go bardziej i czekać na kolejną wersję.

Na poziomie projektowania gier komputerowych pojawia się osoba projektanta swego rodzaju scenarzysty, który analizuje każdy fragment gry to, do kogo jest kierowana i co jeśli gracz wybierze taką a nie inną drogę. Projektant jest tak samo ważny jak wydawca i programista.

Jeden z nich posiada pokłady finansowe, ale cała reszta ciężko pracuje, aby wydawca i jego załoga mogli odnieść sukces. To właśnie projektant wnika wewnątrz umysłu gracza i przewiduje, co ten może chcieć zrobić w danym momencie, dlatego tak ważna jest w jego przypadku wiedza o człowieku o jego umyśle i toku rozumienia to on, jeśli nie jest zamienia się w psychologa i detektywa jednocześnie.

A wszystko po to by gracz czekał na kolejny etap, część lub poziom swojej gry.